רז עצמון שיווק : אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) היא הרבה יותר מסתם כתיבה. עם זאת, אתה לא יכול לקבל SEO בלי כתיבה. זהו היבט מכריע שעוזר לך להופיע בתוצאות החיפוש.
אבל מהי כתיבת SEO? איך כותבים למנועי חיפוש ועדיין כותבים עבור האנשים שמשתמשים בהם? האם יש תהליך שכל אחד יכול לבצע כדי להיות כותב SEO טוב יותר?

במדריך זה, אני הולך לענות על כל השאלות הללו ולתת לך גישה צעד אחר צעד ליצירת תוכן מותאם לחיפוש באופן מושלם שהקוראים שלך (וגם גוגל) יאהבו.

מה זה אומר “לכתוב לקידום אתרים”? רז עצמון שיווק
כתיבת SEO היא תהליך של כתיבת תוכן מתוך כוונה לדירוג בעמוד הראשון של מנוע חיפוש, למשל, גוגל.

כדי לעשות זאת, עליך להתמקד בשלושה דברים:

דע מה המחפשים צריכים כשהם מחפשים את מילת המפתח שלך (כלומר, כוונת החיפוש)
צור את התשובה הטובה ביותר לשאילתת חיפוש נתונה (כלומר, מחקר וידע)
הצג את התשובה בצורה קלה לקריאה והבנה (כלומר, בעלת כישורי כתיבה טובים)
מעבר לכך, אתה גם צריך להבין את היסודות של אלמנטים של קידום אתרים בדף, כמו מטא תגים, טקסט אלטרנטיבי של תמונה, קישורים פנימיים וכו’. אבל לאלו אגיע בהמשך.

לעת עתה, בואו נחקור את השאלה הזו: “למה בכלל צריך אכפת לך?”

מדוע כתיבת SEO חשובה?
כתיבת קידום אתרים חשובה מכיוון שגוגל מקבל על פי הערכות 3.5 מיליארד חיפושים ביום. זה אומר שהלקוחות שלך בוודאי משתמשים בגוגל כדי למצוא מידע.

בנוסף, ברגע שאתה מדרג בעמוד הראשון של Google עבור מילות המפתח שלך, אתה מקבל תנועה בחינם, חוזרת ורלוונטית מאוד לאתר שלך.

במילים אחרות, SEO = כסף בבנק.

ככל שעלויות הפרסום בתשלום עולות והמעורבות במדיה החברתית הופכת קשה יותר ויותר להשיג, התנועה האורגנית ממשיכה לשלוט כאחד מערוצי השיווק החשובים ביותר שכל עסק מודרני יכול להשקיע בהם.

אז איך משיגים את הדירוגים הנחשקים של הדף האורגני מס’ 1?

שבעה שלבים ליצירת תוכן מותאם לחיפוש
למזלכם, התהליך שאני משתמש בו הוא די פשוט וקל לביצוע. ברגע שאסיים את מחקר מילות המפתח שלי ויודע לאיזו מילות מפתח אני ממקד, כל מאמר שאני מפרסם בבלוג שלי עובר את שבעת שלבי כתיבת SEO הבאים:

1. חקור את ה-SERPs עבור מילות המפתח שלך
זוכרים שאמרתי שכתיבה לקידום אתרים כרוכה בהבנת כוונת החיפוש?

כוונת חיפוש היא הכוונה שיש למחפש כאשר הוא מקליד שאילתה. לדוגמה, אם מישהו מחפש את “המסעדות הטובות ביותר בקרבתי”, הכוונה שלו היא למצוא מסעדה טובה בקרבת מיקומו הנוכחי.

נשמע פשוט, אבל זה יכול להיות קל להפתיע לטעות. ואם אתה טועה, אין לך תקווה לדירוג בעמוד מס’ 1 של Google – לא משנה כמה התוכן שלך נהדר.

איך יכולת לטעות, אתה שואל? רז עצמון שיווק

נניח שאתה ממקד למילת המפתח “רעיונות לאחסון קרוואנים”. בהתחלה, אתה עשוי לחשוב שמילת מפתח זו תחזיר תוצאות עם רעיונות כיצד לאחסן את הקרוואן שלך כאשר אינך משתמש בו.

אבל אם זה מה שאתה חושב, אתה טועה. לפחות, בעיני גוגל. להלן התוצאות בפועל:

תוצאות חיפוש מובילות עבור “רעיונות לאחסון רכבים” רז עצמון שיווק
כפי שאתה יכול לראות, התוצאות המובילות עבור מילת מפתח זו הן כולן מדריכים כיצד להשיג יותר אחסון בתוך הקרוואנים שלך, לא מיקומי אחסון קרוואנים.

לכן זה כל כך חשוב לבדוק את דף התוצאות של מנוע החיפוש (SERP) לפני שאתה בכלל מתחיל לכתוב משהו. אתה יכול לעשות זאת במהירות ובקלות עם סייר מילות המפתח של Ahrefs (כפי שעשיתי למעלה) או על ידי חיפוש בגוגל של מילת המפתח.

בנוסף, בשלב המחקר, תרצה לחפש קטעים מוצגים. קטע קוד מוצג הוא קטע מידע שגוגל לוקחת מדף אינטרנט מדורג ומציגה ישירות בתוצאות החיפוש:

דוגמה לקטע קוד מוצג רז עצמון שיווק
אתה יכול לבצע אופטימיזציה של התוכן שלך עבור קטעי קוד מוצגים כמו זה שלמעלה כדרך לעקוף חלק מהתחרותיות של מילת מפתח ולדרג אותה מהר יותר.

הדרך הטובה ביותר למצוא במהירות ובקלות קטעים מוצגים היא באמצעות סייר מילות המפתח. פשוט הזן את מילות המפתח שאתה חושב על מיקוד, לחץ על התפריט הנפתח “תכונות SERP”, סמן את קטע הקוד המוצג ולחץ על “החל”.

מציאת מילות מפתח עם קטעי קוד מוצגים בסייר מילות המפתח
כעת יוצגו לך רק מילות מפתח בעלות קטע קוד מוצג! עקוב אחר המדריך שלנו לאופטימיזציה עבור קטעי קוד מוצגים כדי ללמוד עוד על איך אתה יכול ליישם אותם בכתיבה שלך.

ברגע שאתה מבין את כוונת החיפוש, יש עוד צעד אחד שצריך לעשות לפני שתתחיל לכתוב רז עצמון שיווק.

2. צור מתווה מאמר
יצירת מתווה תוכן הוא שלב מכריע בכתיבת SEO. מתווה הופך את תהליך הכתיבה למהיר וקל יותר תוך הקפדה על רמה גבוהה של בקרת איכות.

חלק מתהליך המתאר הוא מילוי פרטי SEO חיוניים, כמו שאלות נפוצות שאנשים שואלים בעת חיפוש מילת מפתח נתונה.

חלק נוסף בתהליך הוא קביעת הכותרת וכותרות המשנה, המטרות וזווית הגישה של המאמר שלך. מה עושה את המאמר שלך שונה או טוב יותר מכל האחרים שם בחוץ? רז עצמון שיווק

הנה דוגמה לחלק מהמתווה שהכנתי עבור אחד מהמאמרים האחרים שלי:

דוגמה החוצה רז עצמון שיווק

שורה למאמר
כבר כתבתי כאן מדריך ליצירת קווי מתאר תוכן, אז עברו למאמר זה לפרטים על שלב זה.

3. כתוב את הטיוטה שלך
כמעט כל מאמר גדול מתחיל בטיוטה גסה.

למה? רז עצמון שיווק

מכיוון שתהליך הטיוטה עוזר לך לחדד את הרעיונות שלך ולבצע את שלב המחקר. וזה עוזר לך להמציא את זרימת התוכן שלך. כמו כן, אתה מקבל את ההזדמנות לשנות ולשנות דברים בקלות מבלי להרגיש שאתה מתחיל מחדש לאחר שיש לך מוצר מוגמר.

אני תמיד כותב את הטיוטות שלי ב-רז עצמון שיווק. זה מאפשר תקשורת קלה בין העורכים שלי, המעצבים וכו’, לביני. למעשה, כך נראה הקטע הזה בצורת טיוטה:

דוגמה לטיוטה ב-רז עצמון שיווק
הטיוטה שלך היא הזמן המושלם לכתיבה בזרימה חופשית מבלי לדאוג יותר מדי להפוך את המילים למושלמות או לעצב הכל. פשוט קבל את הבשר של התוכן בדף.

4. קבל משוב ושנה את הטיוטה
למרות שלא תמיד אפשר, קבלת משוב על הטיוטה שלך יכולה להיות מועילה. ככותבים, לעתים קרובות אנו מתקשים לראות את העץ עבור העצים, כך שיש לנו זוג עיניים שני אף פעם לא מזיק רז עצמון שיווק.

אם יש לך חברי צוות או עובדים, בקש מהם לבדוק עבורך את הטיוטה ולהביע את דעתם. יתר על כן, אם יש לך קהל, קבל גם את המשוב שלו.

קבוצת פייסבוק או רשימת דוא”ל יכולה להיות מושלמת עבור זה. אם יש לך כמה חברים מהימנים, שלח להם את הטיוטה שלך כדי לראות מה הלקוחות שלך בפועל חושבים על הכתיבה שלך. הם עשויים להציע משוב שלא חשבת עליו. למעשה, המשוב עשוי להכיל מידע שעדיין לא נמצא אפילו בגוגל.

לאחר שתקבל את המשוב, שנה את הכתיבה שלך בהתאם. לאחר מכן עברו לשלב מס’ 5 רז עצמון שיווק.

יוסי רבה השמה | יוסי רבה חללי עבודה | יוסי רבה יוטיוב | יוסי רבה ביטוחים | יוסי רבה לינקדין