בניית תוכנית שיווק אלקטרוני לכל עסק או מוצר היא די מרתקת ומאתגרת. מה שהופך את זה למעניין יותר הוא העובדה שבניגוד לערוצים המסורתיים שבהם צריך להיות תלוי בסקרי שוק ובאמצעים אחרים כדי לאמוד את התנהגות הלקוח, באמצעות נתוני החיפוש באינטרנט ניתן לקבל משוב מיידי על הלקוח ואז ניתן לנתח את הנתונים הללו משמש לבניית אסטרטגיית מוצר כמו גם אסטרטגיה שיווקית.

החיפוש הוא הכלי הבסיסי שמקשר בין לקוחות למוצר ולמוכר באינטרנט. מנועי החיפוש בנו תהליכים ואלגוריתמים לזיהוי, איסוף נתונים ועבודה על נתוני מילות החיפוש המשמשות את מיליוני משתמשי האינטרנט. לרוב מילות החיפוש מוגבלות למילה אחת או מקסימום של שלוש מילים. הווריאציות והמילים בהן משתמשים המחפשים עשויים להשתנות אך עדיין יהיו רלוונטיים לנושא אחד. אם תקחו דוגמה של אמריקאים וקנדים המחפשים להגר למקסיקו לצורך פרישה, תגלו שיש כמה אלפי כניסות למילים כמו ‘הגירה למקסיקו’, ‘גן עדן גולים במקסיקו’ ופרישה במקסיקו’ וכו’.

מנועי החיפוש לוכדים ומנתחים את כל הנתונים ובנויים להנחות מילים למשתמשים. כאשר מקלידים כמה אותיות, מנוע החיפוש מציג את שאר האפשרויות, מה שמראה שלמנוע החיפוש יש את הנתונים על המידע המבוקש ביותר באינטרנט ובאזור שבו מסתכלים.

ניתן לבצע אקסטרפולציה של נתוני החיפוש כדי להניב מידע מגוון על התנהגות הצרכן. ניתן לנתח את הנתונים כדי להבין מה בדיוק כוונת הלקוח, מה בדיוק מחפש הלקוח הפוטנציאלי ופרטים נוספים על כמה לקוחות מחפשים את אותו המידע, המיקום הגיאוגרפי של המחפשים וכו’. כל הפרטים הללו שנוצרו יכולים להיות ומשמשים חברות ומשולבות כדי לבנות מוצרים ושירותים טובים יותר שהלקוחות מחפשים וגם לבנות את ההתאמה המדויקת. קחו את המקרה של לינה במהלך הקיץ בבריטניה. מנתוני מידע החיפוש של מיליוני המשתמשים שמחפשים מידע ספציפי על מקומות לינה בבריטניה, ניתן לשרטט פרטים רבים מאוד לגבי המיקום המדויק, סוג וגודל הלינה וכן תקציב ודרישות נוספות. ניתן למפות את מספר הלקוחות הפוטנציאליים גם מבחינה מיקום. סוג כזה של ניתוח מפורט יכול לעזור למפעיל טיולים לבנות מוצרים בהתאמה אישית המתאימים ללקוחות תוך התאמה לממצאים. במקרה של מכירת רכב, חברת לייצור הרכב יכולה לראות מי וכמה מחפשים אילו סוגי מכוניות, מהן הדרישות הספציפיות שלהן מבחינת עדיפות בין אם מדובר במאפייני בטיחות, מהירות, קילומטראז’ או עלות וכו’ חוץ מזה, התקשורת השיווקית יכולה להיות ממוקדת גם לקבוצת הלקוחות הספציפית, מה שהופך אותה ליותר ספציפית ומותאמת אישית למשיכת תשומת לב. הנתונים עוזרים לבנות תקשורת שיווקית ספציפית ללקוח ואחד על אחד. כל תרגילי השיווק והמיתוג יכולים להיעשות בעלויות זעירות בהשוואה לפרסום במדיה המסורתית.

בהתאם לסגנון החיים והכלכלה המשתנים, התנהגות הלקוח משתנה ומשתנה. ניתן גם לעקוב אחר זה בקלות באמצעות נתוני החיפוש ובהתאם לדוח; ניתן לשנות או להתאים את המוצר והשירותים כדי לעמוד בדרישות החדשות. חוץ מזה, הנתונים שנאספו על התנהגות הצרכנים יכולים לשמש גם לבניית אסטרטגיית השיווק של הערוצים המסורתיים. שירותי דרך לרכב

נתוני החיפוש נותנים לך הרבה תובנות לגבי הלקוח שלך, הרקע שלו, הרגליו, העדפותיו כמו גם התנהגות הקנייה שלו. זה גם מספק תמונה על התחרות מדי. גודל השוק, רגישות השוק והצרכן, מספקים למשווק מידע ספציפי שיכול לסייע בבניית מוצרים ושירותים התואמים את ציפיות הלקוח וניתן לבחון אמצעים ודרכים לנצח גם את התחרות. אם הלקוח מחפש את ‘הזול’ ביותר ולאו דווקא את ‘הטוב ביותר’, אתה יודע איך אתה צריך למקם את המוצר שלך ללקוח כזה.

אופטימיזציה של SEO היא חלק מתוכנית השיווק האלקטרוני המשתמשת בנתוני החיפוש ובמילת המפתח כדי לבנות קישורים ותוכן אתר רלוונטי ולמשוך את הלקוח. מלבד זאת, מנהלי השיווק מוצאים שנתוני החיפוש הם מכרה זהב שנותן להם תובנה מלאה על הלקוח ועוזר לבנות את אסטרטגיות המוצר, התמחור, הקידום וההפצה שיתאימו לצרכי הלקוח.